نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

پُرباخت‌ترین شهرخودروی تاریخ|نگاهی به عملکرد مهدی رحمتی در مشهد

  • کد خبر: ۵۸۷۴۸
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
پُرباخت‌ترین شهرخودروی تاریخ|نگاهی به عملکرد مهدی رحمتی در مشهد
نگاهی به کارنامه شهرخودرو با سیدمهدی رحمتی در نیم‌فصلی که از لیگ برتر بیستم گذشت.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ لیگ برتر بیستم بدون احتساب بازی عقب‌افتاده تیم‌های پرسپولیس و گل‌گهر سیرجان که قرار است روز جمعه همین هفته برگزار شود، به نیم‌فصل رسیده است و حالا قطار لیگ در ایستگاه تأمل توقف کرده تا تیم‌ها نفسی چاق کنند و با نگاهی به عملکرد نیم‌فصلی‌شان راهی برای سعادت در نیم‌فصل دوم بیابند. تیم فوتبال شهرخودرو، نماینده مشهد، در این لیگ هم با تمام فراز‌و‌نشیب‌هایی که در طول این نیم‌فصل داشت، حالا در پایان ۱۵ دیدار دور رفت با ۱۸‌امتیاز در مکان دوازدهم جدول شانزده‌تیمی قرار گرفته است تا بعد از ۲ فصل رؤیایی، حالا بار دیگر دل فوتبال‌دوستان مشهدی از خطر قرار‌گرفتن در منطقه خطر، بلرزد.
 
شاید به قول معروف این‌روز‌ها و با حواشی مدیریتی که دامن این باشگاه را گرفته است، خطر سقوط از هر زمان دیگری طی ۷ سال حیات این باشگاه مشهدی در لیگ برتر فوتبال ایران، بیشتر احساس می‌شود. شهرخودرو که در ابتدای حیاتش با نام پدیده به‌مدت ۴ سال در لیگ برتر شانه‌به‌شانه تیم‌های پُرسابقه فوتبال ایران جنگید و اعتبار و آبرویی دوباره برای فوتبال خراسان کسب کرد، با انتقال مالکیت به باشگاه شهرخودرو در مسیر موفقیت گام برداشت و توانست طی ۲ فصل به قله افتخار تاریخ فوتبال مشهد، یعنی صعود به لیگ قهرمانان آسیا برسد. با‌این‌همه این فصل کار عنابی‌های شهر مشهد گره خورده است....

پُرباخت‌ترین شهرخودروی تاریخ

۷ شکست، ۳ تساوی و ۵ پیروزی در نیم‌فصل اول لیگ برتر بیستم این سؤال را در اذهان فوتبال‌دوستان مشهدی تداعی می‌کند که آیا شهرخودروی امسال، بدترین ورژن این باشگاه مشهدی طی ۷ سال حیاتش در لیگ برتر است؟ عنابی‌های مشهدی این فصل تاکنون ۱۸‌امتیاز گرفته‌اند و از‌حیث کسب امتیاز در سال‌های گذشته شرایط نامطلوب‌تری هم داشتند.
 
نماینده مشهد در سال اول و دوم حضور محمدرضا مهاجری، سرمربی مشهدی روی نیمکت این تیم که آن‌موقع نامش پدیده بود، در لیگ‌های پانزدهم و شانزدهم در پایان نیم‌فصل به‌ترتیب ۱۷ و ۱۶‌امتیاز دشت کرده بود تا به لحاظ امتیازی شرایط بدتری در قیاس با امروز داشته باشد. البته در همان ۲ فصل هم تعداد شکست‌های تیم مشهد ۷ تا نبود و در پایان نیم‌فصل لیگ پانزدهم تیم مهاجری فقط ۶ بار باخته بود و در پایان نیم‌فصل لیگ برتر شانزدهم هم طعم ۵ شکست را چشیده بود. به‌همین‌خاطر می‌توان گفت ۷ شکست نیم‌فصل ابتدایی لیگ برتر بیستم بدترین عملکرد شهرخودرو از حیث تعداد باخت‌ها در تمام طول این ۷‌سال است.

ضعیف در دفاع، مطلوب در حمله

شهرخودرو امسال ۱۹ بار دروازه‌اش باز شده است. متوسط بیش‌از یک گل خورده در هر بازی برای تیمی رقم خورده است که در طول چند فصل حضورش در لیگ برتر همواره جزو تیم‌‎هایی بوده که خطوط دفاعی مستحکمی داشته است. انتظار می‌رفت شهرخودروی سیدمهدی رحمتی که یک گلر ششدانگ در دوران فوتبالش بود، در کار دفاعی مستحکم‌تر باشد؛ اما فقط ۵ بار در طول ۱۵ بازی سنگربانان تیمش کلین‌شیت داشتند.
 
پدیده رضا مهاجری در لیگ برتر پانزدهم با ۲۲ گل دریافتی در نیم‌فصل، بدترین آمار را از حیث دفاعی داشته است. در‌سوی‌دیگر خط حمله شهرخودرو امسال دست‌کم در آمار، عملکرد بدی از خود بر‌جای نگذاشته و ۱۵ بار دروازه حریفان را گشوده است؛ البته ۸ گل از این ۱۵ گل را امین قاسمی‌نژاد به‌تن‌هایی به ثمر رسانده و روی ۲ گل هم با پاس گلی که داده، تأثیر مستقیم داشته است. شهرخودرو در آخرین سال حضور رضا مهاجری روی نیمکتش در لیگ برتر هفدهم ۲۵ گل زده در نیم‌فصل داشت و اگر نبود ماجرای کم‌شدن ۶‌امتیاز این تیم به‌خاطر شکایت زوران کنزوویچ، بازیکن این تیم به فیفا، شاید در همان فصل شهرخودرو در مسیر آسیایی‌شدن قرار می‌گرفت.

کم‌تساوی‌ترین شهرخودرو لیگ

نماینده مشهد در لیگ برتر بیستم کمترین تعداد تساوی را در مقایسه با ۶ فصل حضور قبلی در لیگ برتر فوتبال دارد. تیم رحمتی در این نیم‌فصل فقط ۳ بار به تساوی رسیده است. تساوی بدون گل برابر تراکتور، تساوی یک‌بر‌یک برابر نفت آبادان و تساوی یک‌بر‌یک مقابل آلومینیوم اراک، ۳ تساوی نیم‌فصل اول تیم رحمتی بوده است. این در‌حالی است که در تمام نیم فصل‌های لیگ‌های قبلی نماینده مشهدی بیش از‌این تعداد تساوی داشته است.

شهرخودرو، فرسنگ‌ها دور از شهرخودرو

نتایج شهرخودرو در نیم‌فصل اول لیگ برتر بیستم شاید با استاندارد‌های یک تیم جوان‌شده و پوست‌انداخته که کم‌مهره است، قابل‌قبول باشد؛ اما در قیاس با شهرخودرو لیگ برتر نوزدهم و هجدهم به‌مراتب ضعیف‌تر بوده است. شهرخودرو در فصل هجدهم لیگ برتر در پایان نیم‌فصل با یحیی گل‌محمدی نتایجی استثنایی گرفته بود و در مکان دوم، جدول نیم‌فصل را به پایان رساند؛ دومی با ۳۱‌امتیاز، ۹ برد، ۴ تساوی، ۲ باخت، ۱۹ گل زده و تنها ۸ گل خورده. عملکردی خیره‌کننده که مسیر آسیایی‌شدن این تیم را تضمین کرد.
 
شهرخودروی گل‌محمدی در لیگ نوزدهم هم تا نیم‌فصل عملکرد بدی نداشت و با ۲۵‌امتیاز حاصل از ۷ برد، ۴ تساوی و ۴ باخت، با ۱۲ گل زده و تنها ۹ گل خورده نشان از تیمی قدرتمند داشت که لرزه به تن حریفان می‌انداخت. با‌وجود‌این شهرخودروی لیگ برتر بیستم، لیگ را با تغییرات گسترده در کادر فنی و جمع بازیکنان آغاز کرد که نتیجه‌اش هم تا‌به‌اینجا جایگاه دوازدهمی با ۵ پیروزی، ۳ تساوی و ۷ باخت، ۱۵ گل زده و ۱۹ گل خورده بوده است.

بحران مدیریتی و راه فولادی

شهرخودرو در روز‌های واپسین نیم‌فصل نخست لیگ برتر بیستم با چالش جدی مدیریتی روبه‌رو شد؛ به‌نحوی‌که حالا صحبت انتقال مالکیت این تیم مطرح است و مسئولان شهری و استانی در تلاش‌اند تا تیم فوتبال نماینده استان در لیگ برتر را از منجلاب شهرخودرو بیرون بکشند و به مالکی از درون استان بسپارند. در‌این‌میان نام کارخانه فولاد خراسان به‌عنوان یکی از صنایع قدرتمند اقتصادی استان در میان است. گفته می‌شود شهردار مشهد مکاتبه‌ای را برای این مهم با وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی انجام داده و منتظر دستورات بالا‌دستی است.
 
البته شنیده‌ها از آن حکایت دارد که فولاد خراسان فعلا در‌این‌زمینه سکوت اختیار کرده و روی خوشی به آن نشان نداده است. اگرچه فولاد خراسان یکی‌دو‌سالی است که در حوزه ورزش ورود پیدا کرده و حتی تیمی در لیگ دسته‌یک والیبال کشور داشته است، اما تیم‌داری در لیگ برتر فوتبال به‌مراتب سخت‌تر و با چالش‌های مالی سنگین‌تری همراه است. باید منتظر نشست و دید مطرح‌شدن نام فولاد خراسان یک تاکتیک مدیریتی برای حفظ بازیکنان شهرخودرو در فصل نقل‌و‌انتقالات است یا شهرخودرو قرار است پیش از شروع نیم‌فصل دوم سامانی دوباره یابد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->